Friday, 5 August 2016

Filled Under:

TOLONG SEBARKAN INFO PENTING INI !!! KETAHUILAH BUAH DURIAN BELANDA DAN DAUNYA SANGAT BERKESAN MENGUBATI PENYAKIT KANSER,JANTUNG,KENCING MANIS,SAKIT SENDI, GASTRIK, DAN PELBAGAI JENIS PENYAKIT… INILAH CARA PENGGUNAANNYA…

TOLONG SEBARKAN INFO PENTING INI !!! KETAHUILAH BUAH DURIAN BELANDA DAN DAUNYA SANGAT BERKESAN MENGUBATI PENYAKIT KANSER,JANTUNG,KENCING MANIS,SAKIT SENDI, GASTRIK, DAN PELBAGAI JENIS PENYAKIT… INILAH CARA PENGGUNAANNYA…

Manfaat durian Belanda - Tahukah anda apa itu durian Belanda, Durian Belanda di Indonesia disebut dengan sirsak atau dalam bahasa inggris-nya disebut dengan soursop. Buah durian Belanda mengandung banyak zat sehingga  ajaib dalam menyembuhkan kanker dan menjadi agen anti kanker. Tidak hanya buahnya saja melainkan daun sirsak juga sangat bagus dalam mengobati kanker. Kenapa kita tidak tahu..?

Sebenarnya sudah lama sirsak atau durian Belanda diketahui oleh dunia kesehatan sebegai bahan alami terbaik dalam menghancurkan sel kanker. Namun hal ini lama menjadi rahasia dikalangan kedokteran. Mereka para ahli kanker terus menutup hal ini kepublik, karena mereka takut obat kimia mereka tidak laku. 

Khasiat dan Manfaat Durian Belanda

Manfaat durian belanda dalam mengobati kanker, apapun jenis kanker termasuk tumor sangat bagus sekali. Ini dipercaya lebih bagus 1000 kali daripada menggunakan kemoterapi dalam mengobati kanker. Alasannya tidak lain karena sirsak atau durian Belanda hanya mematikan sel kanker saja, sementara kemoterapi mematikan sel kanker dan sel tubuh yang normal, sehingga kemoterapi memiliki efek negatif bagi kesehatan tubuh.

Namun akhirnya, rahasia kedokteran kuno inipun diungkapkan oleh institut ilmu kesehatan Amerika. Mereka mengatakan bahwa telah tumbuh tanaman ajaib jauh di pedalaman Amazon, yang merubah pola pikir anda, dokter anda, dan dunia kesehatan kanker dan menjadi harapan untuk bertahan hidup dari serangan kanker dan tumor.

Durian Belanda mempunyai pohon yang rendah, di Brazil disebut dengan nama Graviola, di Spanyol Guanabana, bahasa Inggris Soursop, di Malaysia disebut sebagai Durian Belanda, sementara di Indonesia dikatakan dengan Sirsak. Buahnya agak besar, kulitnya berduri lembut, daging buah berwarna putih, rasanya asam-asam manis, dimakan dengan cara membuka kulitnya atau dibuat jus.

Khasiat dan Manfaat Durian Belanda

Khasiat Durian Belanda/Sirsak untuk Kanker

1. Durian belanda atau sirsak akan menyerang sel kanker secara efektif dan alami serta tidak ada efek samping seperti pada pengobatan dengan kemoterapi. tidak menurunkan berat badan, tidak menimbulkan rasa mual dan tidak membuat rambut rontok.

2. Melindungi sistem kekebalan tubuh dan mencegah tubuh dari infeksi mematikan

3. Dengan perawatan kesehatan dengan durian belanda, maka pasien merasakan keadaan yang lebih baik, lebih sehat dan kkuat.

4. Bisa menignkatkan energi dan fitalitas tubuh

Sebuah sumber berita yang mengejutkan dari salah satu pabrik obat terbesar di Amerika. Buah sirsak atau durian Belanda telah di uji lebih dari 20 laboratorium, sejak tahun 1970-an sampai beberapa tahun berikutnya. Hasil test dari ekstrak (sari) buah ini adalah:

Secara efektif memilih target dan membunuh sel jahat dari 12 tipe kanker yang berbeda, diantaranya kanker Usus Besar, Payu Dara, Prostat, Paru-paru, dan Pankreas.

Daya kerja durian belanda 10.000 kali lebih kuat dalam memperlambat pertumbuhan sel kanker dibandingkan dengan Adriamycin dan kemoterapi medis modern.

Tidak seperti terapi kemoterapi, sari buah durian belanda secara selektif hanya memburu dan membunuh sel-sel jahat dan tidak membunuh sel sel sehat lainnya.

Bagaimana, mungkin anda juga tercengang dengan khasiat dan manfaat durian Belanda bagi kesehatan. Inlah fakta hari ini, maka bagi anda yang bermasalah dengan hal kanker, maka perlu bagi anda untuk mengkonsumsi buah durian Belanda atau dengan menggunakan daun durian belanda atau daun sirsak sebagai ramuan yang anda minum.

Khasiat Perubatan

Ramai yang tidak tahu bahawa daun dan buah durian belanda mempunyai banyak khasiat untuk kegunaan perubatan tradisional dan moden. 

Penduduk di banjaran Andes membuat serbuk teh daripada daunnya untuk mengubati sakit kerongkong, cirit birit dan demam. 

Bagi suku orang asli di Guyana, mereka mengatasi pelbagai penyakit seperti kencing manis, masalah jantung dan penyakit hati dengan membuat serbuk teh daripada daunnya. Mereka juga mengatasi masalah sakit sendi dan sengal-sengal anggota tubuh dengan mendapatkan minyak daripada daun yang masih muda. 

Khusus bagi ibu yang baru melahirkan anak, wanita suku ini digalakkan memakan terus buahnya bagi meningkatkan pengeluaran susu badan di samping mengelakkan masalah ketegangan. 

Kegunaan lain ialah sebagai ubat malaria dan ulser perut. 

Dari segi perubatan moden, kajian mendapati bahan yang terkandung di dalam buah durian belanda ini boleh digunakan sebagai antibakteria, antikanser, antitumor, astrigen dan penyakit saraf. 

Cara-cara Membuat Teh Daun Durian Belanda
Tujuan utama meminum teh dari daun durian belanda adalah untuk merawat pelbagai masalah kesihatan. 

Walaupun keseluruhan bahagian durian belanda dikatakan mampu untuk merawat pelbagai masalah kesihatan, namun dari pengalaman kami, merawat dengan cara meminum teh dari daun durian belanda adalah cara yang paling berkesan terhadap kebanyakan masalah kesihatan, paling mudah disediakan dan boleh diambil oleh kebanyakan orang. 

Melalui teknologi terkini, sekarang tidak perlu lagi untuk mencari daun ataupun buah durian belanda untuk melakukan rawatan durian belanda. GRAVIOLA, produk ekstrak daun durian belanda dalam bentuk cecair yang boleh diminum dengan mencampurkan air sahaja. Untuk maklumat lanjut mengenai GRAVIOLA, sila klik di sini. 

Malah, sekiranya anda merujuk di bahagian Rencana & Perbincangan Global Mengenai Durian Belanda yang terdapat di tepi laman ini, anda akan dapati ada yang mendakwa telah sembuh dari masalah kanser dengan cara meminum teh dari daun durian belanda.

Ada yang berpendapat bahawa daun durian belanda yang terbaik untuk dijadikan teh adalah daun tua segar yang masih hijau. Namun dari pengalaman kami, ramai juga yang tidak sanggup meminumnya kerana rasanya yang kurang sedap. 

Cara yang kami sarankan adalah dengan cara mengeringkan dahulu daun tua segar yang masih hijau tadi di dalam rumah selama 3 hari atau lebih, ia itu bukan di bawah sinaran matahari yang terus.

Contoh daun durian belanda yang kering dan sedia untuk digunakan sebagai teh adalah seperti gambar di bawah.

Contoh penyimpanan daun durian belanda untuk process pengeringan adalah seperti gambar di bawah. Letakkan di tempat yang kering dan bersih di dalam rumah anda.

Sebaiknya daun yang disimpan hendaklah digunakan dalam masa tidak lebih dari 40 hari selepas diambil dari pokoknya. Ini adalah untuk memastikan khasiatnya masih pada tahap yang diharapkan apabila digunakan.

Ada beberap cara untuk membuat teh dari daun durian belanda yang telah dikeringkan tadi. Cara di bawah adalah yang kami sarankan kerana ianya amat berkesan untuk merawat masalah kesihatan dan juga amat mudah disediakan.

Bahan-bahan: (untuk sekali minum untuk seorang)
1) 250 ml air minum.
2) 3 helai daun durian belanda yang telah dikeringkan.

Cara-cara:
1) Panaskan air minum hingga mendidih.
2) Bilas daun durian belanda yang hendak digunakan dengan air bersih untuk menanggalkan kotoran seperti habuk dan sebagainya.
3) Gunting halus (lebih kurang ½ cm lebar seperti gambar di bawah) daun durian belanda tadi dan masukkan ke dalam mug yang hendak digunakan.


4) Tuang air yang telah mendidih tadi ke dalam mug.
5) Biarkan teh sejuk / suam untuk diminum.

Untuk dos biasa, amalkan sekali sehari sebelum tidur malam. 

Sekiranya anda mencuba untuk merawat penyakit seperti kanser, cuba amalkan 5 atau 6 kali sehari. Pada hari pertama, amalkan 2 atau 3 kali sehari kemudian tambah beransur-ansur. Anda juga mungkin berminat untuk mengikuti "

Perbincangan 2" di bahagian Rencana & Perbincangan Global Mengenai Durian Belanda yang terdapat di tepi laman ini (dalam Bahasa Inggeris). NOTA: Kami tidak dapat memastikan kesahihan maklumat mengenai rawatan untuk kanser kerana kami belum pernah berjumpa dengan mana-mana orang yang telah mencubanya.

Kesan rawatan selalunya akan mula dirasai selepas 2 atau 3 hari. Kesakitan akan mula dirasai berkurangan. Jika kesakitan tiada perubahan selepas seminggu, rawatan ini mungkin tidak berkesan untuk penyakit yang dirawat.

Untuk masalah kesihatan yang tidak mempunyai rasa sakit yang jelas seperti tekanan darah tinggi dan kencing manis, anda perlu memantau bacaan tekanan / kandungan gula dalam darah untuk mengetahui samada rawatan berkesan atau tidak.




0 comments:

Post a Comment